fbpx
Google Shopping Strategie Loop Online

Google Shopping Strategie

Haal meer omzet uit jouw webshop met de juiste Google Shopping strategie!

Het inzetten van Google Shopping advertenties heeft verschillende voordelen. Door het tonen van productnaam, productafbeelding en prijs krijgt men veel informatie over jouw product, voordat er op de advertentie geklikt wordt. Hierdoor neemt de kans toe dat bezoekers overgaan tot een bestelling.
Maar hoe zorg je ervoor dat je nog meer omzet haalt uit jouw Google Shopping advertenties?

Met een goede Google Shopping strategie bereik je de juiste personen in de verschillende fases van het SEE-THINK-DO model van Google.
Door gebruik te maken van campagneprioriteiten en uitsluitingszoekwoorden in de Google Shopping campagnes krijg je meer controle over de fases waarin je personen wilt bereiken.

Bereik een groot publiek met algemene zoektermen in de SEE-fase terwijl gebruikers in de THINK & DO-fase met specifieke zoektermen worden opgevangen.
Personen in de DO-fase zijn immers gericht op zoek naar een productnaam in combinatie met merk en eventueel het typenummer. Door de doelgroep in alle fases te benaderen, met de juiste instellingen per doelgroep, zet je jouw budget efficiënt in en haal je meer omzet uit de webshop!

UPDATE:
Lees het succesverhaal van een onze klanten, deze klant is derde geworden in de categorie Ecommerce50 van de Shopping Awards!

Wil jij weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?​

Effectief online adverteren