Blog

De kracht van Remarketing campagnes?

LOOP Online - Remarketing campagne

Binnen online marketing is de inzet van Remarketing campagnes erg interessant, mits dit op de juiste manier wordt gedaan…..

Met Remarketing campagnes bereik je personen die de website eerder al hebben bezocht. Dit is een zeer relevante doelgroep aangezien deze personen al bekend zijn met de producten en diensten die jouw bedrijf te bieden heeft.
De Remarketing campagne moet wel op de juiste manier ingezet worden om irritatie bij de doelgroep te voorkomen. We weten immers allemaal hoe vervelend het is als je oneindig een banner blijft zien van schoenen die je al hebt gekocht.

Lees in deze blog 3 tips en meer informatie over 5 verschillende Remarketing campagnes die je zou kunnen inzetten.

3 tips voor de inzet van Remarketing campagnes

Tip #1: Frequentielimiet
Om irritatie te voorkomen is het belangrijk een frequentielimiet in te stellen of zelf in de gaten te houden wat de frequentie is. Met een frequentielimiet stel je het aantal keer in dat personen maximaal de advertentie te zien mogen krijgen in een bepaalde periode.

Tip #2: Verschillende doelgroepen
Maak verschillende doelgroepen aan zoals geconverteerde bezoekers, niet geconverteerde bezoekers of bezoekers van specifieke pagina’s. Op deze manier zorg je dat de juiste boodschap wordt aangeboden bij de juiste doelgroep.
Een bezoeker die de schoenen al heeft gekocht wil deze immers niet blijven zien in een banner, om dit te voorkomen sluit je geconverteerde bezoekers uit in de Remarketing campagne.
Actiematig kan aan bezoekers die op een specifieke pagina op de website zijn geweest, een bepaalde  advertentie getoond worden. Op deze manier kun je aan websitebezoekers, die eerder een product op je website hebben bekeken of hebben gekocht, een aanvullend product tonen (cross selling en upselling).

Tip #3: Wanneer converteert een bezoeker?
Gebruik Google Analytics data om te zien hoe vaak bezoekers terugkeren op de website voordat ze overgaan tot een conversie (bestelling, offerteaanvraag, contactaanvraag etc.).
Deze data geeft jou inzicht in het belang van Remarketing campagnes voor jouw bedrijf en welke instellingen gehanteerd kunnen worden.
Wanneer je weet dat een bezoeker meestal 2 keer de website bezoekt in 10 dagen tijd voordat hij overgaat tot een bestelling dan kan je deze periode bijv. instellen in de Remarketing campagne(s).

5 verschillende Remarketing campagnes

#1: Google Ads Remarketing campagnes in het Zoeknetwerk
Door het inzetten van een Google Ads Remarketing campagne kunnen we mensen die eerder op de website zijn geweest, en nogmaals in de Google zoekmachine op zoek gaan naar een van de ingestelde zoekwoorden, een tekstadvertentie laten zien.
Relatief algemene zoekwoorden kunnen daarbij interessant zijn, een bezoeker bevindt zich in de oriëntatiefase maar is al eerder op jouw website geweest. Deze persoon wil je zeker niet missen!

#2: Google Ads Remarketing campagne in het Display netwerk
Een Remarketing campagne in het Display Netwerk is een krachtig campagnetype. Met dit type campagne kunnen relevante bezoekers die eerder op de website zijn geweest en later een gerelateerde website bezoeken, nogmaals benaderd worden met een banner.

#3: YouTube Remarketing campagnes
Met Google Ads YouTube campagnes kunnen promotievideo’s van jouw bedrijf, van producten en/of diensten getoond worden op YouTube, voor andere video’s, op specifieke kanalen waar de doelgroep zich bevindt.
Met dit type campagne kun je personen targeten die:
– Eerder de website hebben bezocht.
– Eerder een video van het YouTube kanaal bekeken.
– Eerder bepaalde video’s bekeken.

#4: Dynamische Remarketing campagnes
Zowel in Google als op Facebook en Instagram kunnen Dynamische Remarketing campagnes worden ingezet. Hierbij wordt een specifiek product, met afbeelding en prijs, die eerder op de website is bekeken, getoond op gerelateerde websites of Social Media kanalen.
Dit type campagne is o.a. erg interessant voor webshops.

#5: Social Media Remarketing campagnes
Door het plaatsen van een pixel op de website kunnen remarketinglijsten in Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest gebruikt worden om een relevante doelgroep te bereiken.
Bezoekers van de website wordt een advertentie getoond in Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Pinterest.

Met een Remarketing Facebook campagne kun je daarnaast ook personen targeten die eerder:
– Interactie hebben gehad met de Facebook bedrijfspagina.
– Interactie hebben gehad met video’s op jouw Facebook bedrijfspagina.
– Interactie hebben gehad met Facebook evenementen die je hebt aangemaakt.

Wil je weten welke Remarketing campagnes passen bij jouw online marketing strategie?
Neem contact met ons op!