Adverteren met Google Ads

Dankzij de inzet van Google Ads wordt de relevante doelgroep bereikt op het juiste moment, met een gerichte advertentie. Door samen te bepalen wat de onderscheidende elementen zijn van jouw bedrijf kunnen we potentiële klanten op de juiste manier benaderen. Afhankelijk van de marketingdoelstellingen wordt een keuze gemaakt voor een of meerdere type campagnes.

Wat is Google Ads?

Via Google Ads campagnes kan je adverteren in Google waardoor je op de topposities getoond wordt met een advertentie. Je kan zelf bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en hoeft pas te betalen aan Google zodra men op een advertentie klikt. Dankzij Google Ads neemt de vindbaarheid in Google van jouw bedrijf dus enorm toe.Aangezien alle data inzichtelijk is kunnen we de campagnes op basis van de resultaten optimaliseren. Hierdoor ben je verzekerd van een effectieve inzet van jouw marketingbudget!

 

Google Ads logo LOOP Online

Hoe werkt Google Ads?

Om te adverteren via Google dien je te beschikken over een Google Ads account.
In dit account maak je vervolgens Google Ads campagnes gericht op de producten of diensten waarop je gevonden wilt worden in de Google zoekmachine.
Op basis van een zoekwoordenonderzoek stel je de gewenste zoekwoorden in.
Per product of dienst schrijf je Google advertenties om personen aan te spreken meer informatie op de website te gaan bekijken.
Zodra de Google Ads campagnes actief zijn zullen de advertenties getoond worden zodra men 1 van de ingegeven zoekwoorden ingeeft in Google. Hierdoor kan je met jouw bedrijf dus direct hoger in Google getoond worden.
De kosten die aan Google betaalt moeten worden voor een klik variëren enorm en zijn afhankelijk van diverse factoren (concurrentie, branche en kwaliteit van jouw website).

Wil je een inschatting ontvangen van wat de kosten per klik voor zoekwoorden in jouw branche zijn?

Voordelen van Google Ads

  1. Direct bovenaan in Google zichtbaar
  2. Meer relevant verkeer naar jouw website
  3. Bepaal in welke regio de advertenties zichtbaar zijn
  4. Stel een budgetlimiet in
  5. Promoot bepaalde acties
  6. Meetbaar succes

Gecertificeerd Google Ads bureau

LOOP Online is officieel door Google erkent als Google Partner.
Als gecertificeerde Google Ads specialisten doen we jaarlijks opnieuw examen om ons niveau aan te tonen.

Google Partner Badge 2021 LOOP Online

Hoe pakken jullie mijn Google Ads campagnes aan?

  1. Strategie bepaling
    Tijdens een eerste kennismaking bepalen we een effectieve strategie voor de Google Ads campagnes op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen.
  2. Google Ads account inrichten
    Zodra het doel samen afgestemd is richten we het Google Ads account in en zetten de Google Ads campagnes op. We stellen conversies in zodat we op basis van deze gewenste acties de campagnes kunnen optimaliseren.
  3. Optimaliseren campagnes
    Zodra de Google Ads campagnes actief zijn zullen we deze monitoren en optimaliseren. Op basis van de resultaten en het zoekgedrag van jouw doelgroep verbeteren we de campagnes.
  4.  Evalueren
    We bespreken de resultaten en geven aan waar volgens ons kansen liggen om de prestaties verder te verbeteren.
  5.  Dashboard
    Je krijgt toegang tot realtime resultaten van de Google Ads campagnes via een Google Data Studio dashboard (doorlink naar deze pagina)zodat je ieder moment kan zien hoe deze presteren.

Wil je meer weten over onze Google Ads aanpak? Neem contact op met onze Google Ads specialisten!

Heb jij een webshop?

Toon producten uit jouw webshop aan personen die op dat moment op zoek zijn in Google met een Google Shopping campagne!

Kosten Google Ads

De kosten voor Google Ads campagnes bestaan uit 3 onderdelen:

  1. Opzet: Dit de eenmalige investering voor het opzetten van de campagnes.
  2. Beheer: Dit is het maandelijkse bedrag dat je aan LOOP Online betaalt voor het beheren van de campagnes.
  3. Advertentiebudget: Dit is het benodigde budget voor de klikkosten die Google rechtstreeks in rekening zal brengen.

In overleg bepalen we wat je maandelijks als totaal marketingbudget wilt inzetten en geven een inschatting welke resultaten je hiervoor kan verwachten. Doordat online marketing goed meetbaar is zal inzichtelijk worden gemaakt wat de Google advertentie kosten opleveren.
Als Google Ads specialist zijn we gewend om Google campagnes bij te sturen op rendement. Kiezen voor Google Ads uitbesteden aan LOOP Online is dé stap richting effectief adverteren!

Google Ads offerte aanvragen

Vul het formulier in en we nemen telefonisch contact met je op.
In dit gesprek zullen we jouw bedrijfsdoelstellingen bespreken en toelichting geven over de mogelijkheden van Google Ads voor jouw bedrijf.
Op basis van dit gesprek zullen wij een offerte op maat toesturen.

✅ Advies voor jouw bedrijf op maat
✅ Gesprek met Google Ads specialist
✅ Wij werken met slechts 1 maand opzegtermijn

Offerte aanvragen

Google Ads campagnes check

Maak jij al gebruik van Google Ads maar ben je benieuwd welke verbeterpunten er mogelijk zijn? Vraag jij je af of jouw Google Ads campagnes optimaal zijn ingericht? Wil je graag inzichtelijk krijgen of er meer rendement te behalen valt? Vraag dan een gratis Google Ads check aan.

Google Ads als onderdeel van de customer journey

Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in de verschillende zoekwoorden die door de doelgroep gebruikt worden. De zoekwoorden variëren van brede zoekopdrachten die bestaan uit 1 zoekwoord zoals ‘’fietsen’’ tot specifieke zoekopdrachten die bestaan uit meerdere zoekwoorden zoals ‘’Gazelle herenfiets kopen’’.

Bij het maken van een zoekwoordenonderzoek is het aan te raden de zoekwoorden per fase van de customer journey in te delen. Dit helpt om de juiste boodschap voor de advertentietekst te bedenken, voor die specifieke fase.
Een andere belangrijke reden waarom wij de voorkeur geven aan deze aanpak is dat bij het optimaliseren van de Google Ads campagnes meer advertentiebudget toegekend wordt aan de zoekwoorden die behoren bij de fase die voor jouw bedrijf het belangrijkste is.

We begrijpen dat je als bedrijf het liefst altijd in Google getoond wordt, bij alle zoekopdrachten, zodat je de doelgroep bereikt in alle fases van de customer journey. Onze ervaring is dat dit niet mogelijk is, tenzij je onbeperkt advertentiebudget hebt. De praktijk laat vaak zien dat bedrijven met Google Ads advertenties in alle fases beperkt zichtbaar zijn. Het risico hiervan is dat iemand die in de ochtend heeft gezocht naar ‘’fietsen’’ en op jouw advertentie heeft geklikt, later op die dag zoekt naar een specifiek zoekwoord zoals ‘’fiets kopen’’ maar jouw advertenties niet meer ziet. Dit komt doordat jouw advertentie niet meer wordt getoond in Google omdat het advertentiebudget voor die dag volledig verbruikt is.

Dat klinkt minder effectief toch?

Om die reden kiezen wij ervoor om te zorgen dat er voldoende advertentiebudget beschikbaar is voor de zoekopdrachten in combinatie met kopen, zodat de personen in de beslissingsfase jullie advertenties in Google blijven zien. Het overige advertentiebudget wordt gebruikt voor personen in de beginfases, die naar een breed zoekwoord zoals ‘’fietsen’’ zoeken. Uiteraard willen we jouw doelgroep ook bereiken in de beginfases van de customer journey. Deze kunnen we perfect bereiken met andere online marketing campagnes zoals Google Ads Display, YouTube campagnes of Social Media campagnes, waarbij de kosten voor adverteren vaak lager liggen. Op deze manier besteden we jouw marketingbudget op een effectieve manier om de doelgroep in alle fases van de customer journey optimaal te bereiken.