Social media campagnes

Het voordeel van social media campagnes is dat ze zeer gericht ingezet kunnen worden. Social media kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest weten exact waar gebruikers geïnteresseerd in zijn.
Deze informatie geven gebruikers enerzijds zelf in door bepaalde pagina’s over specifieke onderwerpen te volgen en anderzijds doordat je bepaalde content bekijkt. Dit maakt het voor bedrijven mogelijk om de relevante doelgroep een gerichte advertentie te tonen.
Hierdoor kan je via social media campagnes zeer effectief adverteren.

Speel jij met jouw bedrijf al optimaal in op de populariteit van social media met gerichte social media campagnes?
Dagelijks gebruiken we diverse social media platformen en dit maakt het daarmee de ideale plek om jouw doelgroep te bereiken.

Social media voor bedrijven

Voor bedrijven kan social media een mooi middel zijn om voortdurend in contact te staan met de doelgroep. Tegenwoordig oriënteren consumenten zich steeds vaker en uitgebreider online waardoor het belangrijk is om online goed zichtbaar te zijn. De optimale invulling van de social media strategie is per bedrijf verschillend. Door de relevante doelgroep in kaart te brengen kan worden bepaald wat de beste social media kanalen zijn en welke boodschap daarbij aansluit.

Een bedrijf dat over een showroom beschikt zou hiervan bijvoorbeeld mooie foto’s of een video kunnen delen via social media terwijl een dienstverlenend bedrijf bijvoorbeeld inhoudelijke tips kan delen. In beide gevallen krijgt een potentiële klant een beeld van de aanwezige kennis en de voordelen die dit voor hem kan opleveren.
Het is belangrijk dat bedrijven structureel berichten plaatsen op social media zodat de doelgroep hen regelmatig ziet. Om een optimale inzet van social media content te bereiken is het aan te raden om een contentkalender te gebruiken.

social media loop online

Social media adverteren als onderdeel van de customer journey

Met social media adverteren bedoelen we het adverteren op social media kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Door te adverteren op social media kan je gerichte social media campagnes inzetten om jouw bedrijf meer onder de aandacht te brengen, in iedere fase van de customer journey van triggerfase tot aan loyaliteitsfase. Het is mogelijk om verschillende doelstellingen te behalen zoals:

  • Toename van de naamsbekendheid: bereik de doelgroep in de triggerfase.
  • Verhogen van de interactie & betrokkenheid: bereik de doelgroep in de oriëntatiefase.
  • Vergroten van het verkeer naar jouw website: bereik de doelgroep in de oriëntatiefase.
  • Behalen van leads / verkopen: bereik de doelgroep in de beslissingsfase.
  • Toename van volgers op social media: bereik de doelgroep in de loyaliteitsfase.


Effectieve campagnes
Bereik exact de relevante doelgroep op social media door o.a. specifieke interesses, locatie, leeftijd en bezoekers van jouw website te targeten. Dankzij de aanwezige data kan jouw boodschap aan personen getoond worden die tot jouw doelgroep behoren. Dit maakt social media campagnes een effectieve en krachtige manier om jouw bereik te vergroten.

Wat kan ik me hierbij voorstellen?
Door de gerichte targeting mogelijkheden kunnen we voor een fietsenwinkel die een nieuwe mountainbike wil promoten via social media zijn potentiële klanten bereiken. In een campagne gericht op de vrouwenvariant van de mountainbike targeten we vervolgens vrouwen met als interesse mountainbiken die in een straal van 7 km rondom de fietsenwinkel wonen. In de advertentie tonen we de specifieke mountainbike voor vrouwen en verwijzen naar een proefrit die gemaakt kan worden bij de fietsenwinkel. 

Dat is effectief adverteren op social media!

Adverteren op social media is dus NIET:
Een kinderfiets tonen aan iedereen in een straal van 30 km rondom jouw fietsenwinkel

Social media bureau

LOOP Online zet als social media marketing bureau effectieve social media campagnes in voor bedrijven die actief zijn in diverse branches.
Allereerst zullen we jouw doelgroep in kaart brengen zodat de campagnes daar op afgestemd kunnen worden. Op basis van de afgestemde doelstellingen zullen gerichte campagnes opgezet worden. Zodra de campagnes actief zijn zullen wij deze monitoren en optimaliseren zodat jouw advertentiebudget optimaal benut zal worden.

Door de inzet van een social media bureau profiteer je van de aanwezige kennis en ervaring zonder zelf een social media marketeer in dienst te hoeven nemen.
Bij LOOP Online heb je daarnaast een vast aanspreekpunt, namelijk de persoon die ook daadwerkelijk jouw campagnes opzet en in beheert heeft!
Wil je meer weten over de aanpak van LOOP Online? Lees onze werkwijze.

Start vandaag nog met effectief adverteren op social media!

Social media uitbesteden?

Wil je voor jouw bedrijf social media uitbesteden? Merk je dat het plaatsen van social media berichten op regelmatige basis er vaak bij inschiet door drukte? Of heb je de indruk dat jouw berichten niet de juiste personen bereikt?
Beeld je dan eens in dat je de inzet van effectieve social media campagnes volledig laat verzorgen door een social media bureau.
Wij hebben ervaring met uiteenlopende bedrijven en zorgen er dan ook voor dat effectieve berichten in beeld komen bij jouw doelgroep.

✅ Advies voor jouw bedrijf op maat
Gesprek met social media specialist
✅ Wij werken met slechts 1 maand opzegtermijn

Advies ontvangen over de inzet van social media campagnes?

Vul het formulier in om in contact te komen met een van onze social media specialisten.