Onze aanpak, de customer journey LOOP

Om jou een goed beeld te geven van onze online marketing aanpak leren we je graag eerst meer over de customer journey. De customer journey is een hulpmiddel waarbij we nadenken over interactiemomenten tussen jouw bedrijf en de doelgroep, ook wel de online touchpoints genoemd. Deze touchpoints variëren van het zien van een banner op een website, het liken van een advertentie op Facebook, het klikken op een tekstadvertentie in Google tot het aanvragen van een offerte op de website. Afhankelijk van de fase in de klantreis: triggerfase, oriëntatiefase, beslissingsfase en loyaliteitsfase, zijn andere online touchpoints (campagnes) nodig om de doelgroep te bereiken.

 

Je vraagt je nu misschien af welke campagnes voor jouw bedrijf interessant zijn?
Op welke fases en dus touchpoints in de klantreis we onze marketingactiviteiten richten hangt af van jullie bedrijfsdoelstellingen. Wil je een nieuw product bij een zo groot mogelijke doelgroep onder de aandacht brengen, dan zijn banner- of videocampagnes ideaal. Wil je de verkoop van een specifiek product stimuleren dan is het advies om o.a. Google Shopping campagnes in te zetten. Op deze manier helpt een customer journey te begrijpen welke mix van online campagnes jouw bedrijf helpt groeien!

 

Diensten

Waarom de customer journey?

Behalve dat een customer journey inzicht geeft in de mix van online campagnes die jouw bedrijf helpt groeien, zijn er diverse andere redenen waarom de customer journey een belangrijk onderdeel is van onze werkwijze. Het symbool, de “infinite / endless” loop, van de customer journey maakt dan ook onderdeel uit van het logo van LOOP Online.

  • De ‘’why’’ van jouw bedrijf achterhalen.
    De meeste bedrijven denken na ‘’wat’’ ze hun doelgroep te bieden hebben, dit communiceren ze via hun marketing campagnes. Golden Circle-theorie van Simon Sinek stimuleert bedrijven na te denken over de ‘’waarom’’? Wat je doet is meestal niet onderscheidend. De combinatie met hoe en waarom je dit doet wel.
    Een customer journey helpt jullie bedrijf na te denken waarom jullie doen wat jullie doen.
  • Wij zien online marketing als een “ongoing” process.
    De customer journey LOOP verwijst naar marketing als een “ongoing” process. We leven in een snel veranderende (online marketing) wereld. Door technologie zoals internet, mobiele telefoons en social media verandert de customer journey van jouw doelgroep continu, het is een “ongoing” process. Iedereen heeft altijd, overal en steeds meer informatie ter beschikking, waar volop gebruik van wordt gemaakt. Consumenten hebben veel keuze en de concurrentie ligt op de loer. Door onze customer journey denkwijze blijven we continu bezig de nodige aanpassingen door te voeren in jouw campagnes om goed in te spelen op de (veranderende) behoefte van jouw doelgroep.

Meer over jouw doelgroep en bedrijf

Aan het begin van onze samenwerking leren wij graag meer over jouw doelgroep(en). Iedere doelgroep kan namelijk andere (potentiële) interactiemomenten hebben en daarmee een andere customer journey. We stellen vragen als:

  • Welke doelgroepen zijn er?
  • Zijn er belangrijke verschillen tussen de doelgroepen? De kans is aanwezig dat we ze dan op verschillende manieren moeten bereiken.
  • Welke doelgroep is het belangrijkst? Met deze doelgroep kunnen we starten!
  • Welke behoeftes heeft deze doelgroep? Waar wordt de doelgroep blij van (gains)? Waar wordt de doelgroep juist niet blij van (pains)?
  • Welke touchpoints gebruikt de doelgroep?

We horen graag meer over jullie bedrijf, het aanbod en wat jullie de doelgroep te bieden hebben. Zoals aangegeven hebben consumenten veel keuze en ligt de concurrentie op de loer. Het is dus belangrijk dat we niet alleen jullie doelgroep weten te bereiken in de juiste fase van de customer journey, met de juiste campagnes maar ook met de juiste boodschap. De boodschap die we communiceren via online campagnes moet aansluiten op de behoefte van de klant. Op deze manier verbinden we jouw bedrijf aan potentiële klanten!

Door in de samenwerking met onze klanten kritische vragen te stellen krijgen zowel onze klanten als wij nieuwe inzichten en ideeën die jullie bedrijf helpt groeien. Spelen jullie op de juiste manier in op een pain van de doelgroep? Nee, dan is dat een kans! Spelen jullie in op een pain van de doelgroep die er eigenlijk niet is? Dan bied je de doelgroep iets waar ze eigenlijk geen behoefte aan hebben! Dit is hét moment om daar iets aan te gaan doen en wij helpen je daar graag bij!

Advies ontvangen over online marketing?

Vul het formulier in om in contact te komen met een van onze specialisten.  We adviseren je graag over de diverse mogelijkheden zodat je een duidelijk beeld hebt van de mogelijkheden voor jouw bedrijf.